مدیریت پروژه

وبلاگ شخصی ندا افتخار | طراح، مدیر پروژه

مدیریت پروژه

وبلاگ شخصی ندا افتخار | طراح، مدیر پروژه

زندگی یعنی آفرینش عشق ، شادی ، مهربانی |
خالق زندگی خود باشیم!

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
این مهارت‌های زندگی می‌تونن آینده‌ی شما رو به طور اساسی بهبود بدن. شاید در نگاه اول خیلی مهم به نظر نیان، ولی از اینکه چقدر می‌تونن روی زندگی و شغل حال حاضر و موفقیت بقیه زندگی شما تاثیر بذارن شگفت زده می‌شین.

آنچه پشت سر ماست و آنچه جلوی روی ماست، در مقایسه با آنچه در درون ماست، مسائل کوچکی هستند. | رالف والدو امرسون


توانایی گسترش ذهن و تلاش برای یادگیری مادام العمر برای پیشرفتتون از اونچه که فکر می‌کنید مهم تره. از یادگیری مادام العمر مایوس نشید. هیچوقت. تحقیقات نشون می‌ده یادگیری مادام العمر خیلی بیشتر از مهارت‌هایی که به دست میارین مفیده. یک مغز تحریک شده و به چالش کشیده شده بیشتر از هر زمانی، می‌تونه کلید یک زندگی پر جنب و جوش بعد از این باشه.

 


هر مهارتی که به دست می‌آورید شانس موفقیت شما را دو برابر می‌کند. |  اسکات آدامز


 شروع کنین و برای آینده برنامه‌ریزی کنین حتی اگه چیزهای مهم‌تری برای انجام دادن دارین، و حتی اگه تلاشتون هیچ بازده کوتاه مدت مشخصی نداره. هر روزه دانه‌ای بکارین و این کار بهتون بهترین و رضایت‌بخش‌ترین زندگی رو در حال حاضر و در آینده می‌ده .

۶ تا از مهم‌ترین مهارت‌هایی که هر شخصی باید داشته باشه اینها هستند:

۱. قدرت روانی


ثبات قدم ترکیبی از عشق، پشتکار، و نظم و انضباط است که با وجود موانع، ما را در حال حرکت رو به جلو نگه می‌دارد.|دانیل کویل

تنها کسی که واقعا می‌تونه شما رو در زندگی مقداری به جلو هل بده خودتون هستین. ثبات قدم، هم یک ویژگی و هم یک مهارته. و این خبر خوبیه، شما می‌تونین تلاش کنین یک مهارت رو به دست بیارین یا بهتر از اون، این ویژگی رو در خودتون رشد بدین تا برای به دست آوردن چیزی که براتون خیلی مهمه تلاش زیادی بکنین. این یک مهارته که در طول زمان و با تمرین می‌تونین یادش بگیرین.

ثابت قدم بودن با پشتکار، انعطاف پذیری، جاه طلبی، و نیاز به موفقیت همراهه و با حفظ تلاش‌های متمرکز بر هدف برای زمان‌های طولانی درگیره.

شما می‌تونین ظرفیتتون برای ثبات قدم رو افزایش بدین. پاسخ شما به یک وضعیت چالش برانگیز از  اون مانعی که باهاش مواجه هستین مهمتره. رایان هالیدی می‌گه: “مانع همون راهه”. و هر بار که با یک چالش روبرو می‌شین برای رد شدن ازش نیاز به ثبات قدم دارین.


مهارت نیروی عملکردی واحد و یکپارچه تجربه، عقل و عشق است. | جان راسکین


توانایی دنبال کردن یک هدف در یک دوره زمانی طولانی، شاخص مهمی برای دستیابی به هر چیز ارزشمند در زندگیه. استحکام از استعداد شاخص بهتریه. مهم نیست که فکر می‌کنین چقدر با استعداد هستین، اگر در کار ازش استفاده نکنین، هیچ نتیجه‌ای نداره.

۲. سازگاری


اینطور نیست که قوی‌ترین یا باهوش‌ترین گونه، بقا پیدا کند. بلکه گونه‌ای باقی می‌ماند که با تغییر سازگاری بیشتری دارد. | چارلز داروین

ما در جهانی زندگی می‌کنیم که مداوما در حال تغییره و بعیده هیچوقت سرعتش کم بشه.پس چیزی که دیروز خیلی مهم بوده (به عنوان مثال مهارت، دانش، دایره اجتماعی، و غیره) ممکنه فردا به ارزش یک سکه باشه. در گذشته تغییر آرام و تدریجی اتفاق میفتاد: اما در حال حاضر سریع، اساسی و غیر قابل پیش‌بینیه.

سازگاری ما رو قادر می‌کنه در شرایط جدید زندگی کنیم و وضعیت رو کنترل کنیم. قطعا بهترین حالت این مهارت زمانیه که با بینش همراه باشه، و اونوقت به ما چشم اندازی تازه قبل از تغییر می‌ده. رشد کردن و پیشرفت، به اینکه شما چقدر سازگار هستین بستگی داره. از بحث خارج نشیم، اکثر شرکت‌ها به افرادی نیاز دارن که می‌تونن با زمان تغییر کنن.


۳. ساکت کردن منتقد درونی


صدای منفی درونتان را کم کنید و صدای پرورش دهنده‌ای بسازید که جایگزین آن شود. هنگامی‌که یک اشتباه مرتکب می‌شوید، خودتان را ببخشید، از آن یاد بگیرید، و به جای نگرانی درباره آن اشتباه، دوباره حرکت کنید. و نکته‌ دیگری که به همان اندازه مهم است، اجازه ندهید هر کس دیگری درباره اشتباهات یا کاستی‌های شما برای مدت طولانی حرف بزند و یا از شما انتظار کمال داشته باشد. | بورلی انگل

با توجه به تحقیقاتی که یک  روانشناس به نام ایتان کراس انجام داده، فقط با جلوی آینه ایستادن و تکرار کردن جملات مثبت به تصویر خودتون در آینده، به “خود برتر” دست پیدا نمی‌کنین.
بهترین روش برای پیروزی مقابل صداهای منفی درونتون اینه که به خودتون جرات بدین. شروع به تجربه کردن، ایجاد، و ساخت چیزی بکنین که از انجامش می‌ترسین. دست از تلاش برندارین، تا ثابت بشه که منتقد درونی‌تون اشتباه می‌کنه.

شما نمی‌باید تسلیم صدایی بشین که می‌خواد شما رو متوقف کنه. نباید از خودتون مایوس بشین. وقتی نتونین خودتون رو از این منتقد درونی تشخصی بدین و جدا کنین، بهش اجازه می‌دین که رفتار‌های شما رو تحت تاثیر قرار بده و جهت زندگیتون رو مشخص کنه.

از گشتن درباره اشکال در خودتون و هدفی که می‌خواین دنبال کنین دست بردارین و به جاش ببینین که چه چیزی برای شما درسته! بیشتر روی این تمرکز کنین که چه چیزی ممکنه درست بشه، تا اینکه غلط پیش بره. وقتی دیدین دارین انتقاد می‌کنین، متوقف بشین و درباره چیزهایی که وقتی روی انجامشون به جای فکر کردن درباشون تمرکز کنین می‌تونه اتفاق بیفته واقع‌گرا باشین.

 

۴. یادگیری «نه» گفتن


از بله گفتن به چیزهایی که دوستشون ندارین دست بردارین. زندگی کوتاهتر از اونه که به چیزها، فعالیت‌ها، رویدادها و وظایفی که ازشون متنفرین بله بگین.

بله گفتن اکثر مردم رو دیوونه می‌کنه، ولی نمی‌دونن چطوری نه بگن. از اینکه به خودتون بگین که در اینباره کاری نمی‌تونین بکنین هم دست بردارین. بله، می‌تونین. دست از هدر دادن وقت و انرژی‌تون بردارین. مخصوصا اگر برای خودتون کار می‌کنین. شما همیشه یک انتخاب دارین. کارها و پروژه‌هاتون رو با احتیاط انتخاب کنین. البته، همیشه آسون نیست که بدونین یک فعالیت یا کار ارزش بله گفتن داره یا نه.

اگر کاری که قبول کردین انجام بدین پیشرفتی نداره، گسترده نمی‌شه یا شما رو به یه فرد بهتر تبدیل نمی‌کنه، فقط نه بگین و روی پروژه‌هایی ‌که هم برای شما هم برای طرف دیگه مفیده تمرکز کنین. کارهایی پیدا کنین که بهتون انرژی بده و شما رو جذب کنه، و در مقابل به اونا جواب مثبت بدین. در انتها شما فرد بهتر و خوشحال‌تری خواهید بود.


۵. تفکر انتقادی


تفکر انتقادی، نیاز به جستجو کردن، صبوری در تردید، علاقه به تعمق، آهستگی در اظهارنظر قطعی، آمادگی برای اندیشیدن، دقت در نظم و ترتیب؛ و نفرت از هر نوع حیله و دورویی‌ است. | فرانسیس بیکن

نکته‌ای که در انجام کارها اهمیت فوق العاده بالایی داره، اینه که بتونین  اطلاعاتی که از طریق مشاهده، تجربه، تعمق، استدلال یا ارتباط جمع‌آوری شده رو به طور فعال و ماهرانه درک و تحلیل کنین، با هم ترکیب کنبن و اونها رو مورد ارزشیابی قرار بدین.

این توانایی همیشه یک دارایی بزرگ هست که ارزش زیادی پیش کارفرمای شما داره. اینها مهارت‌های مطلوبی هستن که باید توسعه‌‌شون بدین. تصمیم‌گیری کردن و حل کردن مشکلات به جمع‌آوری اطلاعات قابل اعتماد نیاز داره، و بعد از اون ارزیابی اطلاعات برای انواع راه حل‌ها، و در  نهایت انتخاب مناسب‌ترین گزینه بر اساس مسئله و وضعیت موجود.
افرادی که به مشکلات از زاویه دیگه‌ای نگاه می‌کنن معمولا اون مشکلات رو از راه‌های دور از انتظار و معمولا بهتری حل می‌کنن. در عین حال اونها با نوع نگاهشون ثابت می‌کنن که نگاه اکثریت به مشکل چقدر محدود بوده، یا اینکه حتی این مسئله واقعا یک مشکل بوده یا نه.

متفکران خلاق، نوآور هستن و احتمال اینکه راه‌های جدیدی برای انجام کارها پیدا کنن بیشتره که باعث ایجاد ارزش در محیط کار و ایجاد سیستم‌ها و روندهای بهینه‌تر میشه. متفکران خلاق میتونن دید جدیدی راجع به کار یا شرکتشون ارائه بدن. و در آینده نزدیک قابل جایگزینی نیستن.

 

۶. هوش هیجانی


هوش هیجانی یا هوش عاطفی (EQ) در همه چیز نقش داره. انسان‌هایی که هوش هیجانی بالاتری دارن امتیاز بیشتری در مسئولیت‌پذیری، هم‌دلی، هم صحبتی و خودآگاهی دارن. و در روابط بهتر عمل میکنن. اکثر مدیران مهارتهای مربوط به هوش هیجان رو از ویژگی‌های کارمندان استثنایی می‌‌دونن.

دلیل ارزش بالای هوش هیجانی بسیار ساده است: ای. جی مارسدن، استاد روانشناسی در دانشکده بیکن میگه «در همه چیز نقش داره مثل عملکرد در کار، عملکرد موضوع محور ورابطه با مشتریان و همکاران» و موارد دیگه.

در حال حاضر روابط انسانی بسیار مهم است و در آینده هم همینطور خواهد بود. هوش هیجانی به ما اجازه می‌ده تا روابط جدیدی ایجاد کنیم، به ما دید بهتری در مورد اهداف دیگران میده و اجازه میده که جواب‌ها رو پیش‌بینی کنیم.

هر نظامی که از هوش اجتماعی که فقط انسان‌ها می‌تونن ارائه بدن بهره ببره، همیشه بسیار مورد نیاز خواهد بود. اگه آدم مردمی‌ای نیستین چندان دیر نیست. هنوز هم می‌تونین یاد بگیرین که چطور با دیگران ارتباط برقرار کنین. شما به توانایی‌های مردمی برای پیشرفت در آینده نیاز خواهید داشت.

اگه خوندن مطلب بالا براتون مفید بوده پیشنهاد می‌کنم که حتما ۳ مهارت مهم زندگی که هرگز آموزش داده نمی‌شود رو هم در وبلاگ تسکولو بخونین.

 


منبع: taskulu.com

مطلب بالا رو توماس اوپانگ نوشته که مؤسس Alltopstartups.com هست. توی این مؤسسه  ایده و منابع برای استارتاپ‌ها ارائه می‌شه. او همچنین چندین کتاب از جمله Don’t Start A Business, Solve A Problem و Launch and Disrupt نوشته. بیش از سه ساله که در زمینه‌های کسب و کار های رو به رشد و بازاریابی و برنامه های اجتماعی برای کسب و کار و بهره وری محتوا تولید می‌کنه. مدرک کارشناسی قانون و جامعه شناسی داره و در زمینه‌های وبلاگ نویسی درباره کسب و کار، بازاریابی، بازاریابی اجتماعی، راه اندازی توسعه، برنامه ریزی کسب و کار تخصص داره.  ترجمه| مهرنوش دشتی 





نظرات  (۱)

سلام خوشوقتم
فکر میکنم قالب وبتان یک مشکلی دارد خانم افتخار
چون هنگام ارسال نظر، مشخصات بنده نیامد
در نتیجه اگر پاسخی هم بدهید، باز هم بنده متوجه نمی شوم
موید و سربلند و پایدار باشید
پاسخ:
سلام،
سپاس از نظر و انتقادتون.
حتما رسیدگی میشود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی