مدیریت پروژه

وبلاگ شخصی ندا افتخار | طراح، مدیر پروژه

مدیریت پروژه

وبلاگ شخصی ندا افتخار | طراح، مدیر پروژه

زندگی یعنی آفرینش عشق ، شادی ، مهربانی |
خالق زندگی خود باشیم!

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

معرفی مدرک PMP

يكشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۲۰ ب.ظ

مدرک PMP و آزمون PMP امروزه همه افراد در هر شغل و حرفه ای که مشغول به کارند،به دنبال اخذ مدرک بین المللی آن هستند. در زمینه مدیریت پروژه معروفترین و معتبرترین آنها PMP است. PMP  که مخفف Project Management Professional است گواهینامه ای است که موسسه مدیریت پروژه (PMI)آمریکا آن را اعطا می نمایم .آزمون این مدرک توسط موسسه Prometric در سراسر جهان برگزار می گردد و متاسفانه در ایران شعبه ندارد و لذا داوطلبین محترم می بایست برای آزمون به خارج از ایران سفر کنند (نزدیکترین مرکز آزمون در دبی، استانبول ، آنکارا و ایروان قراردارد.). این آزمون تقریبا همه روزه و در دو نوبت صبح و عصر برگزار می گردد . برای آمادگی آزمون PMP، لازم است که علاوه بر مطالعه منابع آزمون و...، درباره این آزمون اطلاعات بیشتری کسب نمایید.


 پیش نیازها


  • زبان انگلیسی در سطح متوسط 
  • داشتن مدرک لیسانس (رشته تحصیلی مهم نیست)
  • سه سال (4500 ساعت) کار مرتبط با مدیریت پروژه (لزوما به معنی مدیر پروژه بودن نیست و منظور در پروژه دخیل بودن است)
  •  گذارندن دوره مدیریت پروژه به میزان 35 ساعت 
هزینه آزمون

  •  مبلغ 139 دلار آمریکا بابت عضویت  یکساله در موسسه مدیریت پروژه آمریکا  
  •  مبلغ 405 دلار آمریکا بابت آزمون  


مراحل ثبت نام 


 برای  آشنایی با مراحل تکمیل و ثبت نام آزمون PMP کلیک نمائید. 




پست مرتبط | بهترین کتاب‌ها و جزوات و منابع برای آزمون PMP کدام است؟



6 دلیل برای آنکه به مدرک PMP نیاز دارید!


شاید شما هم از دسته افرادی باشید که قصد دارید برای آزمون PMP آمادگی لازم را کسب کنید. پس خوب است بدانید که در بسیاری از گزارشات رسمی و غیر رسمی سال های اخیر، مدیریت پروژه به عنوان یک حرفه و تخصص پردرآمد معرفی شده است که می تواند علاوه بر ارتقای شغلی، افزایش درآمد و امنیت شغلی را به همراه داشته باشد. به عنوان نمونه در گزارشی که در سال 2012 از طرف شرکت مایکروسافت منتشر گردیده است، مدرک PMP به عنوان یکی از هشت گواهینامه حرفه ای که می تواند فرصت های شغلی بیشتری را در تمامی صنایع و شرکت ها پیش روی شما قرار دهد معرفی شد. جالب آنکه این تخصص در صدر فهرست مذکور قرار گرفته است. با بررسی میان گزارشات و مقالات مشابه، 6 دلیل قانع کننده برای آنکه به PMP نیاز دارید را بررسی و جمع آوری نموده ایم:


  • کسب در آمد بیشتر

حضور و مشارکت در یک برنامه آموزشی مدیریت پروژه و پرداخت هزینه های آزمون بین المللی PMP شکلی از سرمایه گذاری است که باید مانند تمام اشکال سرمایه گذاری، بازده مالی موجهی را در آینده به همراه داشته باشد. پس از کسب مدرک PMP به شرط آنکه این فرآیند همگام و همراه با یادگیری دانش و مهارت های مدیریت پروژه باشد، بیشتر دیده خواهید شد و فرصت های شغلی بهتری پیش روی شما قرار می گیرد. لازم بذکر است که در مرکز توسعه و آموزش فصل با سیاست قیمت گذاری ترویجی، هزینه های این سرمایه گذاری را به حداقل ممکن رسانده ایم.



  •  ارتقا و افزایش رتبه سازمانی
در مسیر شغلی ای که برای خود برنامه ریزی نموده اید، اخذ گواهینامه های بین المللی و معتبر نقاطی عطف در تثبیت تجارب و دستاوردهای حرفه ای شما می باشند. علاوه بر این تأییدی بر اعتبار شما به منظور پذیرش مسئولیت های بیشتر در سازمان و ارتقاء رتبه سازمانی به شمار می آیند. بسیاری از مدیران و سرپرستان برنامه ریزی و کنترل پروژه در ایران پس از اخذ مدرک PMP توانسته اند تا جایگاه مدیر طرح و پروژه ارتقا یابند.


  • تامین نیازهای حرفه ای و اعتباری سازمان
شما یک مدیر پروژه قابل و توانمند هستید یا حداقل تجارب مستند بسیاری در مدیریت و هدایت پروژه های سازمان را یدک می کشید. اگر مدیر پروژه کارفرمای پروژه سازمان شما دارای مدرک PMP باشد، هر چقدر هم که از وی مجرب تر باشید، شاید نتوانید هم سطح وی به تعامل و اداره امور پروژه بپردازید. اهمیت این موضوع از نظر اعتباری برای بسیاری از سازمان ها حدی است که خود اقدام به سرمایه گذاری و تامین هزینه های مرتبط با آمادگی و اخذ مدرک می نمایند.


  •  فرصت های شغلی بیشتر
شاید هنوز مطمئن نیستید که برای آمادگی آزمون PMP  اقدام کنید یا خیر اما همانگونه که در مقدمه اشاره شد، یک مدیر پروژه مجرب و ماهر که در رزومه خود نشانی از یک مدرک معتبر مانند PMP نداشته باشد شانس انتخاب شدن کمتری نسیت به یک مدیر پروژه همسطح (یا حتی در سطح پایین تر)این مدرک را داشته باشد خواهد داشت. این مورد زمانیکه برای فرصت های شغلی جدید در سازمان هایی که شناخت عینی از مهارت و دانش شما ندارند، اقدام می نمایید، نمود و جلوه بیشتری خواهد داشت.


  •  اعتبار نام شما
سبک زندگی شما با اخذ مدرکی مانند PMP تغییر خواهد کرد. کارت ویزیت خود را فرض کنید که در دنباله نام شما عنوان و لوگوی PMP قرار گرفته است. اعتبار قرار گرفتن عنوان PMP در نزدیکترین موقعیت به نام شما در کارت ویزیت، امضا، صفحات سایت های اجتماعی، فروم های اینترنتی، مقالات و گزارشات نوشته شده توسط شما می تواند اعتبار حرفه ای بسیاری را برایتان به همراه داشته باشد.


  • دانش خود را افزایش دهید

خواهشمندیم از فرآیند یادگیری حین آمادگی برای کسب مدرک PMP غافل نشوید. اخذ یک مدرک حرفه ای بدون کسب دانش و مهارت های مرتبط با آن دردی را دوا نخواهد کرد و در بلند مدت شما را با چالش هایی جدی مواجه می نماید. با کسب مدرک بین المللی PMP علاوه بر 5 مزیتی که در بالا برشمردیم، دانش خود را یکپارچه و بروز نموده و آن را توسعه خواهید داد.


منبع : علی فروزش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی